ATENTIE !

Toate postarile de pe acest blog sunt cumva interconectate. Inainte de a eticheta sau critica vreo afirmatie aparent radicala, cititi si prin arhiva, pentru a obtine o viziune de ansamblu a mesajului general.

luni, 18 octombrie 2010

Uite ca la altii se poate ( impresiile religioase ale unui roman stabilit in Londra )

"Uite la ce concluzii am ajuns cand vine vorba de crestinismul romanesc. problema mea principala era cu BOR ca institutie autosuficienta, o academie care scoate pe banda rulanta popi fara har si care, mai nou, nici nu au loc unde sa slujeasca. Asta merge mana in mana cu faptul ca popii intalniti pana acum, au fost acolo sa imi ia banii pe slujba si eventual sa imi dea sfaturi neinstruite, prost explicate si invazive despre cum ar trebui sa imi traiesc viata. Nu am vazut inca duh adevarat, desi intuiesc ca exista. Dar cati dintre noi merg in vizita la monahi athoniti reveniti in tara?

Situatia e mult mai relaxata aici unde globalizarea nu e teorie ci realitate practica. Jumatate din populatia Londrei a fost nascuta peste hotare, iar cand mergi pe strada vezi magazinul de zarzavaturi care e arab, alaturi de restaurantul turcesc, ala chinezesc si localul cu mancare tailandeza. In supermarketuri vand indieni, in banci lucreaza negrii, iar la magazinele foarte scumpe cumpara albii. Cum e "la piata" asa e si in credinta, deci hai cu ecumenismul. Problema e ca ...

Bisericile sunt inchise. Mi-au luat doua luni sa intru in prima biserica, nu pentru ca le-am evitat, din contra, pentru ca aceste cladiri vechi de sute de ani sunt deschise doar intre anumite ore duminica. Pentru a le sustine financiar s-a impus compromisul. Astfel am vazut o biserica transformata in gradinita, doua in cladiri de apartamente si multe pur si simplu zavorate. Vorbesc de frumoase cladiri istorice, nu gherete. Atunci care e alternativa spirituala?

Sunt multi Evanghelisti care slujesc in lacasele de cult ale fostilor stapani Anglicani sau Metodisti. Exista asociatii gen Hare Krisna care ajuta saracii si fac acte de caritate in numele hinduismului, clase unde yoga e tratata ca gimnastica (chiar si pentru pensionari), ba chiar am vazut un templu shaolin. Am prins o moschee, ca vorba aia, cica o treime din locuitorii Londrei sunt musulmani acum. Ii observ pe strada, nu-s putini. In centru exista o biserica unde slujeste weekendurile in rit crestin ortodox venerabilul preot Pufulete.

Deci uite ca se poate sa traiasca unii langa altii fara sa se spurce, ba mai mult, a devenit necesitate insuflata copiilor la varste fragede. Lucru usor deplasat, asemeni ortodoxiei predate copiilor in scoala, dar mult mai de bun simt. N-am o parere despre ecumenismul romanesc, dar uite ca aici au sosit vremurile in care curcubeul de culori umane United Colors Of Benetton se observa cu ochiul liber la nivelul strazii.

Nu regret venirea. Trebuia sa vin. Ce intuiam acasa mi-a fost confirmat in UK. Am ajuns o natiune la mana a doua, cu pareri si obiceiuri de import, nascocite de altii. Iar societatea nu doreste sa puna la dispozitie suficienti bani sau educatie pentru a ridica omul. Bivol de munca. Majoritatea oamenilor care ii cunosc in Romania au probleme de subzistenta. Unde sa mai fie loc de cultura, dezvoltare personala si urmaritul viselor? Ramane doar frustrare si speranta. Desertaciuni ale unui sistem bolnav. O boala veche."



Autorul a dorit sa ramana anonim, asa ca pun doar linkul la pagina de unde i-am preluat cuvintele: http://cautareadevarului.freeforums.org/viewtopic.php?f=16&t=18&start=110

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu